یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸

کاری از مرتضی سلطانی در مرحله تولید

مستند پرتره«وقتی انارها شکوفه می‌دهند» با محوریت یک فعال محیط زیست ساخته می‌شود

مرتضی سلطانی

سینماپرس: مرتضی سلطانی در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: مستندی پرتره با عنوان «وقتی انارها شکوفه می دهند» با موضوع فعالیت ها و زندگی یکی از فعالان محیط زیست در شهرستان نجف آباد را در دست ساخت دارم که تا امروز حدود ۶۰ درصد از تصویربرداری این فیلم انجام شده است.

سلطانی خاطرنشان کرد: «مهدی فاتح اصل» کاراکتر اصلی این فیلم است که ما سعی کرده ایم با توجه به دیدگاه این شخصیت به محیط زیست و فعالیت هایش، با یک الگوسازی صحیح مخاطب را به حفظ محیط زیست علاقه مند کنیم.

این کارگردان اظهار داشت: هدف ما بر این بوده تا مخاطبان را به محیط زیست علاقه مند کرده و حس مسئولیت پذیری را به واسطه این شخصیت در آن ها افزایش دهیم. از آنجا که هیچ حمایتی از سوی هیچ ارگانی شامل حال ما نشده است امیدواریم با توجه به مسأله مهم محیط زیست بتوانیم توجه ارگان ها را برای حمایت مالی و معنوی به خود جلب کنیم.

سلطانی در ادامه عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: این فیلم ۶۰ دقیقه ای با دغدغه و هزینه شخصی خودم ساخته می شود و در آن حسین کرباسچی به عنوان تصویربردار، علیرضا باستانی به عنوان صدابردار، سلمان باهنر در مقام مجری طرح و سهیلا کریمی در سمت عکاس در ساخت این مستند با ما همکاری دارند.

این کارگردان در ادامه از ساخت مستندی دیگر خبر داد و گفت: ساخت مستند «بودن» را با توجه به زندگی مرحوم مرتضی شکرانه یکی از داوران فوتبال در دست دارم. این شخصیت با وجود اینکه در سلامت کامل به سر می برد به یکباره متوجه بیماری سرطانش شد و ما در این مستند ۴۰ دقیقه ای به فعالیت های وی در دوران بیماری و حفظ امیدش برای زندگی پرداختیم.

وی افزود: سعی ما بر این بوده که واقعیت های زندگی یک بیمار سرطانی را دنبال کنیم و به دور از شعارهای سطحی تلاش یک بیمار برای زندگی و فرآیند مبارزه اش با بیماری سرطان را به تصویر کشیده ایم. سعی داریم «بودن» را با همکاری سازمان تربیت بدنی در شهرستان نجف آباد نمایش دهیم و تلاش ما بر این است که نمایشی برای بیماران سرطانی نیز داشته باشیم.

سلطانی در پایان اظهار داشت: تصویربرداری «بودن» به پایان رسیده و در مرحله تدوین است. امیدوارم این مستند با پخش در رسانه های تصویری بتواند تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.